A következőkben szeretnék 5 hasznos tippet adni annak érdekében, hogy a 2019-es év a fejlődésről szóljon – és ez most kicsit gyakorlatiasabb lesz, mint a többi cikkünk 🙂

 

A cél szentesíti az eszközt – na de mi a cél?

Tegyük fel, hogy a célod: erősebb és szálkásabb akarsz lenni úgy, hogy könnyedén, fájdalom nélkül mozogsz. Ez egy nemes  célkitűzés, hiszen ha több izom és kevesebb zsír van a testeden, akkor esztétikusabbá válik a testkép, könnyebb lesz a hétköznapokban való munkavégzés, és bármilyen feladatot könnyebben fogsz tudni elvégezni.  Nem utolsó sorban pedig idősebb korodra egyfajta tartalékot képezel – ez még jól jöhet akkor, ha 70 éves korodban fel kell állni a földről…  a statisztikák alapján ezrek halnak meg csak azért, mert nem tudnak felállni és segítséget kérni, pedig csak törés, ficam történt.

A helyes edzés tehát a mellett, hogy az életminőséged javítja, esztétikus testképet formál (ha kombinálod a helyes táplálkozással) és tartalékot képez idős korodra is.

Lássuk, mit tehetsz annak érdekében, hogy ez még gördülékenyebben történjen:

 

Megjegyzés:

A legtöbben, akik hozzánk jönnek edzeni, arra a kérdésre, hogy mi a célod az edzésekkel, általában az arányosabb testet, erősödést adják válaszul. Ennek mi nagyon örülünk. Azonban mikor megkérjük vendégeinket, hogy bökjenek rá arra, hogy kihez szeretnének hasonlítani… ott vannak problémák. 

2017-ben tovább nőtt az Insta celebek térnyerése – sajnos irreális kívánalmakat támasztva az átlag dolgozó ember számára. Photoshoppal is nehéz ilyen alakot csinálni és tökéletes megvilágítás mellett… ugyanis a kicsavart pózokban a teljes természetellenesség jelenik meg a képeken. 

A reális célok kialakításáról és az alakformálásról már született egy nagyon népszerű blogunk, amit itt találsz.

Életvitel / Életmód átalakítás

 

 

Dolgozol? Vannak otthoni kötelezettségeid? A stressz mekkora szerepet játszik az életedben? Jól alszol és kialvadtan ébredsz? Van időd arra, amit igazán szeretsz csinálni (játék, szex, magazin olvasgatás) Ezek azok a kérdések, amiket fel kell tenned magadnak.
Az idődet Te osztod be! Érdemes elgondolkodni, hogy megéri-e széthajszolni magad és a tetejébe még edzeni is, ami szintén stressz (még akkor is, ha pozitív stresszről van szó). Ha edzeni akarsz, teremtsd meg a feltételeket, különben  baj lesz (egészségügyi, lelki egyaránt lehetséges)!

“Amikor a környezeti stresszorok meghaladják a test stabilitásfenntartási képességét, azt a tudósok allosztatikus terhelésnek, vagy allosztatikus túlterhelésnek nevezik. A szervezeted ilyen jellegű túlterhelése (a stresszpohár túltöltése) idővel elhasználja a testet, és hosszú távon betegségek kialakulásához vezet” – C. Hardy, M. Gallagher – Egészség Tiszta erőből, 46. old.

Volt olyan időszak az életemben, amikor a napi 8 óra munka mellett heti 12 edzést tartottam, minden nap edzettem 1 órát, napi 3-4 órát ingáztam autóval és vonattal felváltva és fogytam 4 hónap alatt 20kg-ot. Sikeresnek mondható, nem igaz? A csípőm azóta sem jött helyre és az edzőmmel is elmérgesedett a viszony, de kit érdekel, hiszen a fekete övben még bicegve is jól mutat a karatéka.

Az emberek 99%-a azt mondja, ha bármi változtatásról van szó a napi rutinban: nekem nincs erre időm. Képzeld el a világ legelfoglaltabb emberét. Hozzászólni sem lehet, annyira tele van melóval, egyik helyről rohan a másikra, hetekre előre tele van a naptárja. Tényleg nincs ideje? Most képzeld el, hogy egyik nap arra ébred, hogy iszonyúan fáj a foga. Akár hiszed, akár nem, lesz ideje fogorvoshoz menni…

Érdemes lehet megtervezni az újévben, hogy mi az amit el tudsz hagyni és mi az, amit be tudsz építeni a napi rutinodba. A tervezés persze gyakran pontatlan, de segít rangsorolni a dolgaidat és velem is nem egyszer előfordult, hogy segített abban, hogy befejezzek bizonyos tevékenységeket, lezárjak kapcsolatokat, új dolgokba vágjak bele.

 

Tanácsaim az életvitel átalakításhoz és a töretlen fejlődéshez:

 

  • aludj min. 6 órát (feküdj le még éjfél előtt és a szobában legyen teljesen sötét és csend)

 

  • egy héten legalább 3-4 órát tölts el azzal, amihet Neked van kedved (játssz valamit, menj ki kosarazni, olvass, nézz Tv-t, bármi lehet, amitől kikapcsolsz és érdek nélkül teszed, csak önmagad szórakoztatása érdekében)

 

  • kelj fel indulás előtt legalább fél órával, vegyél váltó, vagy hideg zuhanyt (ha szoktál reggelizni, tartsd meg ezt a szokást, de ne gondold azt, hogy muszáj reggelizni. Én majdnem két éve nem eszem reggel semmit, max. fehérjét iszom 11 körül egy kis olivával és még élek)

 

  • eddz heti 3-4 alkalommal 1 órát és ne feledkezz meg a levezetésről és a bemelegítésről sem

 

  • törekedj arra, hogy rendezd a konfliktusokat, amilyen gyorsan csak lehet. Beszélj róla, legyél kompromisszumkész és oldd meg.

 

  • Olvasd el az alábbi viccet és élj így minden nap:

 

A mestert egyik nap megkérdezte egyik tanítványa:
– Mester, mi a boldogság titka?
– Talán az, hogy ne vitatkozz hülyékkel…
– Hát, szerintem ez nem ilyen egyszerű!
– Igazad van.

 

Ha szeretnél egy vezetett edzésprogrammal edzeni, de nincs keret személyi edzőre, válassz otthoni, vagy konditermi edzésprogramjainkból – ezek videós gyakorlattárral, jegyzetelhető edzésnaplóval és egészséges ételekből összeállított egyhetes mintaétrenddel rendelkező csomagok, az eredmény mérő táblázat pedig kellő motivációt fog biztosítani a folytatáshoz.
A következő részben a táplálkozást vesszük górcső alá, érdemes velünk tartanod és figyelni a Facebook és az Instagram oldalainkat, nehogy lemaradj az újdonságokról!

FONTOS LINKEK A TÉMÁVAL KAPCSOLATBAN:

Hidegzuhany:
http://peterlakatos.hu/?p=36861

Földről felállás teszt fontossága:
http://www.dailymail.co.uk/health/article-2247402/Can-floor-using-hands-If-heading-early-grave.html

Egészség tiszta erőből c. könyv:
https://www.libri.hu/konyv/chris_hardy.egeszseg-tiszta-erobol.html